Мод добавляет в Fallout 4 новые прицелы, либо заменяет ванильные, в зависимости от вашего выбора в ходе установки.
Обновление 2.4.0
— Добавлена опция исправление силовой брони. Это устраняет проблемы, которые возникают у некоторых 8-кратных боевых прицелов при использовании правой руки X-01 или Tesla.
— Добавлено динамическое колебание прицела. Приседание, перк «Снайпер», модификация «Стабильность» брони/оружия теперь уменьшают уровень колебания.
— Исправлена ошибка, из-за которой к некоторым прицелам не применялось колебание.
— Боевые прицелы для оружия с рычажным механизмом были переделаны.
— Добавлена поддержка винтовки и карабина Manwell из Creation Club DLC.
— Добавлена опция для удаления эффекта искажения при использовании прицелов разведчика.
— Исправлена двойная задержка дыхания при использовании ванильных прицелов.
Обновление 2.3.6
— Исправлена ошибка, из-за которой прицелы «Спасителя» становились непрозрачными при слишком быстрой стрельбе.
— Добавлен принудительный патч для исправления неработающей «анимации поврежденного оружия» для Service Rifle от DeadPool.
— Добавлен патч для исправления неработающей «анимации поврежденного оружия» для M2 Flamethrower.
Обновление 2.3.5
— Очередные исправления и обновления функции задержки дыхания.
— Исправлена ошибка, из-за которой прицелы CC Zetan Arsenal работали некорректно.
— Обновлен аддон для Hand Made Antimateriel Rifle by Shoeburglar.
— Добавлена функция автоматического обнаружения необходимых для установки аддонов
(Замечание: работает только в Vortex и то, с ошибками. Если была включена данная опция и потом отключена, то она все равно останется включенной. Перезапустите установку, чтобы исправить это)
Обновление 2.3.4
— Изменен способ работы функции задержки дыхания.
— Исправлены некоторые проблемы с установщиком FOMOD.
Обновление 2.3.3
— Исправлены неработающие анимации на дробовик караванщика, если он установлен
— Исправлена редкая проблема, при которой активатор удержания дыхания исчезал
— Исправлено смещение прицелов RU556
— По умолчанию включено исправление ошибки переключения вида от первого лица на третье лицо
— Исправлены проблемы с загрузкой NMM
Обновление 2.3.2
— Исправлена ошибка, из-за которой установщик неправильно устанавливал анимационный патч, необходимый для F4NV Service Rifle.
Обновление 2.3.1
— Исправлены некоторые проблемы с установщиком FOMOD, неправильно устанавливающим сетки или ESP
Обновление 2.3.0
— Добавлена функция удержания дыхания
— Добавлено настраиваемое колебание. Покачивание во время прицеливания теперь можно настроить
— Переработана логика скрипта
— Перецентрированы ВСЕ области видимости, из-за изменений анимации / логики с функцией задержки дыхания
— Добавлены три новые прицельные сетки и новая точка:
— Сетка: DR4, маленький
— Сетка: дальномер
— Сетка: дальномер тройной, маленький
— Точка: крест, дальномер
— Добавлено
17 новых патчей для дополнений.
Исправления:
— Исправлена ошибка, из-за которой прицел Lk-05 2.5x не центрировались
— Исправлена ошибка, из-за которой разведывательные прицелы R91AR не центрировались
— Исправлена проблема с черной сеткой в Vektor 2.5x Combat Scope
— Исправлена иконка рабочего места для точки шеврона
Модификация добавляет прицелы без эффекта затухания и ограничения области видимости.
Прицелы доступны для большинства ванильного оружия. Вы можете выбрать 2.5-кратное, 4-кратное или 8-кратное зуммирование.
Снайперский перк влияет на варианты 4х и 8х версии прицелов, на 2.5х прицелы — нет.
Все перекрестия для этих прицелов могут быть кастомизированы в игре.
Прицелы также должны появиться у NPC и могут быть созданы на верстаке оружия.
Задержка дыхания, к сожалению, невозможна с этими прицелами.
Модификация имеет два варианта установки, добавление новых прицелов или реплейсер ванильных.
Реплейсер заменит короткие и средние прицелы на боевые прицелы 4x и 8x соответственно.
Выше сказанное и касается прицелов разведчика.
2.5x прицелы не заменяют ни одного ванильного прицела, они просто добавляются в игру.
Особенности:
Настройка мода осуществляется с помощью голодиска, который автоматически добавляется в инвентарь после установки.
В случае утери голодиска можно создать его на химическом верстаке.
С помощью этого голодиска вы можете сделать следующее:
— Включить/отключить принудительное переключение вида от первого лица при прицеливании.
С помощью этой опции, при прицеливании в виде от 3-го лица будет происходить переключение в прицеливании от 1-го лица.
После прекращения прицеливания восстанавливается вид от 3-го.
— Переключить режим работы принудительного прицеливания: только для боевых прицелов или для всех.
— Включить/отключить эффект размытия при прицеливании.
— Установить силу эффекта размытия
— Включить/отключить фикс отображения прицела в силовой броне в виде от 3-го лица.
При использовании боевых прицелов в силовой броне в режиме от третьего лица (и без использования опции «принудительное переключение вида»)
области видимости становятся наполовину невидимыми.
Если вас это раздражает и вы не хотите отказываться ни от своей силовой брони, ни от третьего лица, включите эту опцию.
Требования:
Fallout 4
Установка: (можно через менеджеры модов или вручную)
Как устанавливать моды читаем в данной теме.
- Fallout 4 коллиматорный прицел с подсветкой
- Please log in or register
- See Through Scopes
- File information
- Last updated
- Original upload
- Created by
- Uploaded by
- Virus scan
- Tags for this mod
- About this mod
- This mod does not have any known dependencies other than the base game.
- Mods requiring this file
- Credits and distribution permission
- Author notes
- File credits
- Donation Points system
- Translations available on the Nexus
- Version 2.4.0
- Version 2.3.6
- Version 2.3.5
- Version 2.3.4
- Version 2.3.3
- Version 2.3.2
- Version 2.3.1
- Version 2.3.0
- Version 2.2.3
- Version 2.2.2
- Version 2.2.1
- Version 2.2
- Version 2.1.1
- Version 2.1.0
- Version 2.0.2
- Version 2.0.1
- Version 1.21
- Version 1.20
- Version 1.19.1
- Version 1.19
- Version 1.18.6
- Version 1.18.5
- Version 1.18.4
- Version 1.18.3
- Version 1.18.2
- Version 1.18.1
- Version 1.18
- Version 1.17.2
- Version 1.17.1
- Version 1.16.1
- Version 1.16
- Version 1.15.1
- Version 1.14.2
- Version 1.13.1
- Version 1.12.4
- Version 1.12.3
- Version 1.12.2
- Version 1.12
- Version 1.11.5
- Version 1.11.2
- Version 1.11.1
- Version 1.11
- Version 1.10
- Version 1.9.2
- Version 1.9
- Version 1.8
- Version 1.7.3
- Version 1.7.2
- Version 1.7.1
- Version 1.7
- Version 1.6.1
- Version 1.6
- Version 1.5.2
- Version 1.5.1
- Version 1.5
- Version 1.4
- Both straight donations and premium membership donations accepted
- Гайд по модификации оружия Fallout 4
- Перки
- Оружейный верстак
- Компоненты
- Слоты модификации
- Как снять модификацию с оружия
- 💡 Видео
Видео:Как работает коллиматорный прицел (если что это не галограф!!)Скачать
Fallout 4 коллиматорный прицел с подсветкой
Видео:Отличие коллиматорного прицела от голографического прицелаСкачать
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Видео:Fallout 4 Гайд по Всем Видам Прицелов(от мушки до прицела разведчика)Скачать
See Through Scopes
Видео:FALLOUT 4 - ЛУЧШЕЕ АВТОМАТИЧЕСКОЕ ОРУЖИЕ ♦ 2022Скачать
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Видео:Коротко о коллиматорных прицелах. Все что нужно знать за 6 минут.Скачать
Tags for this mod
Видео:Fallout 4 | Все о модификациях оружияСкачать
About this mod
Adds see-through (so no scope overlay) Combat Scopes to various weapons.
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Mod name | Notes |
---|---|
AER15 Modern Laser Assault Rifle (Ru) | Опциональное требование для правильной работы прицелов |
AnotherOne’s Walther Gewehr 43 Addon | |
Assault Minigun | for the scopes |
awkcr RGBO SeeThruScopes-RPLR Merged Patches | |
BT Armory Project | Soft requirement |
Chinese — Escape from Boston — Heckler and Koch G36 | 【必须】主文件 |
Chinese — HK G3 — Battle rifle | 【可选】不装的话瞄准镜无法正常工作 |
Chinese — HS Produkt VHS-2 Rifle | 【可选】 |
Chinese — IMI Galil Rifle | 【必须】主文件 |
Chinese — IMI Uzi Smg | 【可选】 |
Chinese — MW — M91 | 【必须】主文件 |
Chinese — MW .50 BGS Submod | 【必须】主文件 |
Chinese — MW AN94 | 【必须】 |
Chinese — MW Ram-7 | 【必须】主文件 |
Chinese — Remington Model 11 — Shotgun | 【可选】主文件 |
Chinese — Remington Model 700 | 【可选】主文件 |
Chinese — Ruger Mini-14 | 【必须】 |
Chinese — SIG MCX Armory Project | 【必须】主文件 |
Chinese — Tula Arms TOZ-194 Shotgun | 【可选】 |
DOOMBASED Weapons Integration Patch for Weaponsmith Extended 2 | |
Escape from Boston — Desert Tech SRSA2 | |
Escape from Boston — Heckler and Koch G36 | Needed for a few scopes. |
Fallout 4 VR Compatibility Patch for Weaponsmith Extended 2 | |
Greb’s Horizon Patches | |
Hailey-a stealth save game | |
HK G3 — Battle rifle | Not required, but scopes won’t work. |
Horizon — See Through Scopes Compatibility Patch | 2.1.1 |
HS Produkt VHS-2 Rifle | Not Required, but recommended, otherwise scope won’t work. |
Hunting Revolver and Ranger Sequoia — Ranger Sequoia Sights and Scopes | Only for the two files which use See Through Scopes. Is not required for the «NO SEE THROUGH SCOPES» version. |
IMI Galil Rifle | Not Required, but recommended, otherwise scope won’t work. |
IMI Uzi — Smg | Not required, but scopes won’t work. |
LOST AWKCR VIS-G Patches | AWKCR and VIS-G patches for multiple mods! |
Luger | This is required by the Short Scope. (only available on the Artillery barrel) |
Lunar Fallout Overhaul — See-Through Scopes — Compatibility | Main File — FOMOD — Replacer (instructions below) |
M1 Carbine | |
mauser family_3dscopes_battlefield 1 animation_patch | |
Modern Weapon Replacer — Cazador Missile Launcher | |
More Sensible Modification Perk Requirements | |
MW — Kilo141 | |
New Calibers’ PSL Expansion — See Through Scope Support and SVDish Magazines | |
No Weapon Component Requirements or Conditions | *optional* |
NRAW — Advanced Warfare MORS | Required for scope (as well as NRAW_Common) |
NRAW — NitroReaper’s Advanced Warfare (Common Files) | |
ONLY DEATH COULD PART US | Optional |
Patch — FROST and See Through Scopes (Replacer Version) | replacer version only |
QBZ-191 QBU-191 | |
Remington ACR | |
Remington Model 11 — Shotgun | Not required. If you want scope to work (Reflex sights works without it) |
Remington Model 700 | Soft requirement for STS scopes, ACOG and Reap-IR |
Remington New Army (Weapon Replacement and Standalone) | |
Ruger Mini-14 | |
Ruger Mini-14 — RU | |
See Through Scopes — Chinese | |
See Through Scopes — MCM Settings Menu | The mod you will configure |
See Through Scopes — Traduzione Italiana ORd | |
See-Through Combat Scopes (French translation) | v1.18.6 |
See-Through Combat Scopes — 4x Magnification — Traduzione italiana | |
See-Through Combat Scopes for Right-handed Nukaworld AK | Needed for this to work, otherwise this would just waste storage space. |
SIG MCX Armory Project | Needed for a few scopes. |
Smith and Wesson 500- 50 cal. revolver- REDUX | The mod may be playable without it but I can’t confirm it 100%. |
Tula Arms TOZ-194 Shotgun | Scopes won’t work without it |
Utility Gun (Flare Gun Overhaul) | Has patches for this |
Weaponsmith Extended | |
Weaponsmith Extended — FR | |
XM2010 ESR See-through Scopes Patch for Horizon v1.8 |
Credits and distribution permission
- Other user’s assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder’s resources
- Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
- Modification permission You are allowed to modify my files and release bug fixes or improve on the features without permission from or credit to me
- Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
- Asset use permission You are allowed to use the assets in this file without permission or crediting me
- Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
- Asset use permission in mods/files that earn donation points You must get permission to earn Donation Points for your mods if they use my assets
- Console modding permission The author uploaded this mod to Bethesda.net and it is available for console users
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Language | Name |
---|---|
Spanish Author: nexusernesto | See Through Scopes -Spanish- |
Mandarin Author: julio131 | See Through Scopes — Chinese |
Russian Author: KrAeV | See Through Scopes (Russian translation) |
French Author: from henkspamadres and translated by Sternjager | See Through Scopes -FRENCH- |
Italian Author: Firegtx | See Through Scopes — Traduzione Italiana ORd |
German Author: GetFR3AKY | See Through Scopes 2.3.5 — German Translation |
German Author: Svorge | See Through Scopes — Deutsch |
Spanish Author: El Cid Campeador | See-Through Combat Scopes — 4x Magnification — Spanish Translation |
Italian Author: alfx3 | See-Through Combat Scopes — 4x Magnification — Traduzione italiana |
French Author: maixan14 | See-Through Combat Scopes (French translation) |
Spanish Author: Danny796 | See-Through Combat Scopes — 4x Magnification — Spanish Traduction |
Russian Author: henkspamadres | See-Through Combat Scopes (Russian translation) |
Version 2.4.0
- — Added an optional Power Armor fix. This fixes the issues some 8x Combat Scopes have when using the X-01 Right Arm or the Tesla Right Arm. Works by modifying first person meshes of said Power Armor items.
- — Included Dynamic Sway as suggest by iCake. Crouching, the Sniper Perk, Stability Armor/Weapon mods now reduce the amount of sway. Tweakable if necessary. See description for details.
- — Consisteny pass. Some scopes got the benefit from the Sniper Perk while they shouldn’t and vice versa.
- — Lever Action Combat Scopes have been redone.
- — Optional Recon Ripple Effect Remover. Removes the distortion effect when using Recon Scopes.
- — Added support for the Creation Club Manwell Rifle and Carbine
— Fixed the incorrect, double hold breath prompt when using a vanilla, overlay scope.
— Fixed an issue where certain sights would not have the correct sway applied to them.
Version 2.3.6
- — Fixed the Deliverer scopes becoming opaque when firing too fast
- — Forced patch to fix the broken ‘crippled arms animation’ for the Service Rifle by DeadPool to be installed always
- — Added a patch to fix the broken ‘crippled arms animation’ for the M2 Flamethrower, as the author of that mod hasn’t included this fix in his mod yet.
Version 2.3.5
- — More fixes and updates to the Hold Breath Feature:
- * Attempt 2 at preventing it from staying after stopping with aiming
- * Activating the hold breath trigger while not aiming will now delete it, allowing for users to clean it up if the issue persists, or activators are still present somewhere.
- — Fixed the CC Zetan Arsenal scopes not working correctly and appearing opague
- — Fixed a vanilla issue: the pipe revoler with a pistol grip had broken «arms are crippled» animations. This is now fixed, which means the weapon functions normally when using STS
- — Updated the add-on for the Hand Made Antimateriel Rifle by Shoeburglar. Make sure the HMAR is updated as well.
- — Added an auto-detect feature to the installer for the weapon add-on patches
- (Note 1: works only properly in Vortex and is still buggy: if you enable this option and then disable it again later, it remains enabled. Restart the installer to fix this)
- (Note 2: In NMM, it is enabled and cannot be disabled, again, due to a «bug» in NMM)
- (Note 3: If you hate this behavior in NMM, there is a non-auto detect version available for download)
Version 2.3.4
- — Changed the way the mod handles the ‘Hold Breath’ activator. It deletes and respawns it now instead of hiding it. Should fix issues with the activator randomly disappearing during a playthrough.
- — Fixed an invalid reference in the TakeCover path
- — Changed the way the installer handles a patch for the Service Rifle
— Fixed the installer installing pack 6 instead of pack 5 and vice versa.
Version 2.3.3
- — Fixed broken animations on the Caravan Shotgun if installed
- — Fixed a rare issue where the Hold Breath Activator would disappear
- — Fixed the RU556 scopes being horrible misaligned due to a copy error
- — Included the ‘Fix First Person to Third Person reload bug patch’ by default
- — Should have fixed NMM download issues
Version 2.3.2
- — Fixed an issue with the installer not properly installing an animation patch needed for the F4NV Service Rifle
Version 2.3.1
Version 2.3.0
- — Added Hold Breath Feature
— Added configurable sway. Sway while aiming can now be configured. - — Reworked script logic
- — Recentered ALL scopes due to animation/logic changes with the hold breath feature
- — Added three new reticles and a new dot:
- — Reticle: DR4, Small
- — Reticle: Rangefinder
- — Reticle: Rangefinder Triple, Small
- — Dot: Cross, Rangefinder
- — Changed the thin chrevron to a small chevron
- — Added
17 new addon patches
Version 2.2.3
Version 2.2.2
Version 2.2.1
- — Fixed the issue where entering a vertibird would break the auto-toggle perspective option.
- NOTE: Requires to disable, then re-enable this feature.
Version 2.2
Version 2.1.1
- — Fixed an issue with the 4x Mosin Nagant Scope
— Fixed an issue with the Creation Club Prototype Gauss Rifle in combination with the prepacked files
— Fixed an issue with papyrus log spam*
— Fixed some issues with the Lee Enfields 8x scope, and combining scopes with the silenced barrel
* NOTE: Update the mod, then download Fallrim Tools to edit your save. In the «Scripts» and «Script Instances» section, remove any reference to «CombatScopeFixPowerArmor» and «CombatScopesForceFirstPerson». This should solve the papyrus spamming
Version 2.1.0
- — Fixed an issue involving character behavior (not being able to rotate head and such)
— Fixed a misaligned scope for the R91 Assault Rifle
— Properly fixed an issue with regard to certain reticle customizations not working as intended.
— Added a couple of animation patches
— Added an option to remove (most) of the lens reflection when aiming
— Added an addon for the Lee Enfield by asXas
Version 2.0.2
- — Fixed the non-dlc Main ESP’s. No longer requires both DLC’s
— Fixed the Far Harbor ESP’s. No longer requires Nuka World
— Update the Reticle Customization to work with mods using «not-properly-constructed» material swaps.
— Updated some scope models a little bit to have a clearer view (Combat Rifle/Machine Gun)
Version 2.0.1
- — Fixed an issue where using the Hunting Scope Recon Combat Scope (8x) would result in the player being unable to fire for the remainder of the session
— Fixed an issue where certain armor pieces would clip when aiming with certain 8x scopes
— Fixed an issue where the prepacked archive files were incorrectly named
— Fixed an issue with the Service Rifle scope reticles not being customizable
— Fixed some typos in the installer
— Slightly adjusted the Hunting Rifle scopes to make the sway more centered
Version 1.21
- — Fixed some installer issues. Should work fine now.
— Added patches for the following weapons:
Service Rifle by DeadPool2099 and others
Creation Club Prototype Gauss Rifle
Creation Club Anti-Materiel Rifle
Version 1.20
- — Holotape-handout quest should now be fixed. Player correctly receives a settings holotape at the start of the game
— Additional holotape handout quest for those we already started a game
— Added a crafting recipe to the chemistry station to craft the settings holotape, if the player lost it for some reason
— Addition of an optional blur effect when aiming. See the Settings holotape to enable and configure the effect.
Version 1.19.1
- — Fixed an alignment issue with the Wattz Laser Rifle
— Added a patch for the GOTY version of Cut Weapon Mods Restored
— Updated the existing patch for the non-GOTY version of Cut Weapon Mods Restored
Version 1.19
- — Added patches for three new weapons:
Ruger AC556
Wattz Laser Rifle
SVU (Russian Recon Pack)
— Fixed a dependicy issue for the LK05 (now named DOOMLK05)
— Added a merged ESP for the DLC’s (a single ESP for vanilla, Far Harbor and Nuka World)
Version 1.18.6
Version 1.18.5
Version 1.18.4
- — Fix for a bug causing the Force First Person effect to not work when loading a game.
— Added support for the following weapons:
— Cryo Phaser
— DKS-501
— Defense Gun
Version 1.18.3
- — Fixed for the Settings Holotape — Force First Person Effect should operate properly
— Another experimental fix for the black-boxed .44 Recon Scope
Version 1.18.2
Version 1.18.1
- — Added a patch for ‘Take Cover’
— Fixed an issue with the lens of the Lever Action rifle being black or white
— Possible fix for Force First Person mode not saving correctly
Version 1.18
- — Fixed the normal Chevron dot being off center.
— Framework update, which means:
— Overhaul of the Chance Perspective code. The Force First Person function works much, MUCH better now.
Transition between third and first person is more responsive, happening immediately.
— Updated the icon for the normal chevron to be in line with the actual reticle.
— Added five new reticles and two new dots. Credits for those reticles and the horseshoe dot go to mancika
— Removed the syringes for the Change Perspective effect, and replaced it with a holotape. Tape is automatically added.
— Added an option to also install the v1.2.1 and lower scripts in case of upgrade issues.
NOTE: When updating, it is best to make sure you have the Force First Person / Change Perspective mode DISABLED before updating.
Version 1.17.2
- — Adds an add-on for the Bozar
— Adds patches for the following weapons that already have Combat Scopes by themselfs:
-> M1 Garand by asXas
-> Chinese AK by Wasteland Melody
These patches modify the existing Combat Scope to make them work a bit better.
Version 1.17.1
- — Adds a Recon Combat Scope to the Deliverer
— Fixed an issue with Recon Scopes having an insane amount of reflection when aiming
— Fixed a rare issue with the Far Harbor-DLC lenses
Version 1.16.1
- — Updated the following add-ons:
M1911 by Doom (v2.1)
M4A1 SOPMOD by Skyrimfordawin (v2.0.3)
Previous versions of these weapons are no longer officially supported by the add-ons.
— Fixed an issue with the Far Harbor DLC add-on always installing despite not being flagged for installation.
— Fixed an issue with the Spetsnaz Add-on not installing when the Replacer version of the mod was selected.
Version 1.16
- — Added support for the Spetsnaz Rifle
— Removed support for the Desert Eagle. The mod itself now includes Combat Scopes by default.
— Updated the Chevron dot a bit to be more useful.
— Fixed an issue where the installer always installed the Far Harbor DLC related files.
Version 1.15.1
- — Added support for Far Harbor
— Fixed some issues with some recon scopes not providing the option to customize the reticle
Version 1.14.2
- 1.14.2
— Fixed an issue with the add-on files. This should resolve the duplicate scope issue.
1.14.1
— Fixed an issue with the 2.5x Combat Scope of the 10mm Pistol.
1.14
— Redid ALL lenses. Lens is now opaque when not aiming and completly transparent when aiming. Reflection is a bit lower quality unfortunatly.
— Added the Recon Combat Scopes to the add-on weapons. (Which already had Recon Scopes)
— Removed Skibadaas weapons from the add-on list, sinche they now have Combat Scopes on their own.
— Updated the included framework to version 1.2.1. This means there are 3 more crosshairs and 3 more dots to choose from.
— Added Icons while crafting for every Crosshair and Dot
— Fixed an error which prevented the Recon Combat Scopes from being customizable.
— Fixed an issue with the Pipe Combat Scopes not working with the Force First Person syringe.
Version 1.13.1
- HOTFIX
— Fixed an issue with the IF-54 addon not installing properly
— Removed 3dscopes-framework dependency’s from all the addons
UPDATE
— Added addons for the following weapons:
> IF-54
> M1911
> M9
— Updated the included framework to version 1.1. This means some new crosshairs and dots are included.
— Updated the Alien Blaster Scope (now why would that be 8)?)
— Added 2.5x Combat Recon Scopes for all the weapons that feature 4x Combat Recon Scopes.
— Fixed the issue with the Vector having a purple crosshair.
Version 1.12.4
- — Added an option to NOT install the framework and/or framework default reticles.
— Fixed an issue with the Hunting Rifle and Pipe Revolver recon scopes being off center when using certain mod combinations.
Version 1.12.3
- — Fixed the following issues with the replacer version:
> Hunting Rifle recon scope being non-transparent
> Combat Rifle/Shotgun being off center
> Laser Recon scope being off center when using certain mod combinations
> Institute Laser Recon scope being off center when using certain mod combinations
Version 1.12.2
- — Added third person models for the See-Through Recon scopes, reducing the load on your system.
— Hunting Rifle 4x scope (Replacer) should now be centered correctly. v1.12 did not fix this.
— Experimental fix for the black squares issue’s removed. Caused issue’s for people who were previously not experienceing the black square’s issue
— Updated the circular crosshairs to look lees pixelated.
— Fixed an issue with invisible scopes.
Version 1.12
- — Added See-Through Recon scopes to most guns that have Recon Scopes in the vanilla game
— Fixed an issue with the Hunting Rifle 4x scope (Replacer) not being centered
— Might have fixed an issue for people who experienced black squares instead of reticles in versions 1.11.5 and below
— Framework verison 1.1 included.
Version 1.11.5
- — Fixed an issue related to CTD with the R91 addon
— Updated the included framework to version 1.0.1
— Fixed an issue related to CTD with the XM73 addon.
— Fixed an issue related to CTD with the Combat Rifle 8x Combat Scope.
Version 1.11.2
- — Reintroduced the Force First Person option. Craft a syringe at the Chemistry Station (Utility Section) and use it to enable/disable the FFP.
— Tweaked the Gauss Rifle scope a bit.
— Fixed the ‘wet’ textures for every scope.
Version 1.11.1
- — Fixed an issue with the crosshairs looking purple
— Fixed an issue with invisible scopes in the replacer version
— Fixed an issue with the Railway Rifle scope
— Fixed the crosshair for the Gauss Rifle
— Updated the Mildot Reticle to look less hidious
— Removed the Force First Person option for now, as it doesn’t (yet) work as a perk variant
Version 1.11
- — Fixed an issue resulting in a crash when switching to the deliverer
— Fixed an issue with the scopes for the M4A1 not appearing at the workbench
— Fixed the Railway Rifle scope. Should look a lot more straight now.
— Added a framework. Framework will become available for other modders soon. See patch notes below.
— Added lenses to every scope. Visible when you’re not aiming, almost invisible when you are aiming.
— Added an option to remove the above mentioned lenses
— Added reticle customization in-game! You are able to customize both the crosshair and the dot. 13 Crosshairs, 12 dots, 3 colors.
— Removed the alternate scope for the Combat Rifle and Hunting Rifle. Those scopes are now the default scopes.
Version 1.10
- — Added scopes for the Deliverer
— Added scopes for the AS Vektor (by doobot)
— Added scopes for the Glock 20 (by Z06Frank)
— Added scopes for the USP .45 (by Wretched89)
— Fixed a visual issue with the 2.5x .44 Magnum scope.
— Fixed a issue with incorrect filenames for the WH-77 LSW Short Scope - — Added scopes for the Deliverer
— Added scopes for the AS Vektor (by doobot)
— Added scopes for the Glock 20 (by Z06Frank)
— Added scopes for the USP .45 (by Wretched89)
— Fixed a visual issue with the 2.5x .44 Magnum scope.
— Fixed a issue with incorrect filenames for the WH-77 LSW Short Scope
Version 1.9.2
Version 1.9
- — Added an option to force 1st person perspective while aiming (see the 1.9 notes)
— Added scopes for the Crossbow by TrickyVein
— Added scopes for the M4A1 by SkyrimForDaWin
Version 1.8
- — Added scopes for the Alien Blaster (finally)
— Added scopes for the LK-05 (by Doom)
— Added 8x scopes. Replacer version adds them too instead of replacing the Medium Scopes. See the v1.8 comments below
— Grouped the last three added scope sets into a new pack to reduce the amount of ESP’s needed (if you have all the weapons)
— Redid most 2.5x scopes. Almost every ‘zoom level’ has its own unique model.
— Fixed a minor issue with the replacer verison of the XM73
— Reduced the brightness of the glowing elements by 50%. Improves visibility in very dark area’s, without sacrificing visibility overall.
Version 1.7.3
Version 1.7.2
- — Added a scope for the XM73 (made by tumbajamba and Azrael_wtf)
— Added a scope for the UMP45 (made by DDProductions83)
Version 1.7.1
- — Fixed the laser scope glowing element being off center
— Added a patch in the installer for the G67 Combat Rifle Replacer
— Added a patch in the installer for the WH-77 Assault Rifle Replacer
Version 1.7
- — Added the Desert Eagle and WH-77 to the supported add-on weapons
Changed Files:
3dscopes-replacer-addons
3dscopes-addons
Added Files:
3dscopes-deagleaddon
3dscopes-replacer-deagleaddon
3dscopes-wh77addon
Version 1.6.1
- — Accidentally packed the wrong ESP files which didn’t contain the fixes for the scope offset issues.
v1.6.1 contains the proper files, v1.6 removed
Changed Files:
3dscopes.esp
3dscopes-replacer.esp
3dscopes-addons.esp
3dscopes-replacer-addons.esp
3dscopes-r91maddon.esp
3dscopes-replacer-r91maddon.esp
Version 1.6
- UPDATE: v1.6
— Adds a set of 2.5x scopes to the game, some with unique models. Applies to all weapons that already have 4x scopes.
— Tried to fix some issues (that were not reproducable at my end =).
— If you are still having issues:
+ Uninstall and DELETE the mod using NexusModManager
+ Remove any trace from this mod in the Virtual Install directory of NMM
(Settings > Change Virtual Folder to see where that folder is)
+ Download the mod and install it
Changed Files:
Virtually all ESP files
New Files:
XXXCombatSightShort.nif variants for every weapon
Removed Files:
None
Version 1.5.2
- — Redid the R91 addon ESP since it was still causing weird problems
— Fixed a visual issue with the R91 scope
— Fixed a keyword issue with the G3 scope. It will now receive the proper Sniper-perk bonuses
— Added a bundle for all the available addons to reduce the amount of plugins (Select the Install-all option during the installation)
Changed Files:
3dscopes-g3addon.esp
r91CombatSight_1.nif
New Files
3dscopes-addons.esp
3dscopes-replacer-addons.esp
3dscopes-r91maddon
3dscopes-replacer-r91maddon
Removes Files
3dscopes-r91addon
3dscopes-replacer-r91addon
Version 1.5.1
Version 1.5
- — Scopes are now customizable (though not IN-GAME!)
— Fixed a visual bug with the laser musket/laser rifle scopes
— Added an alternative scope for the Combat Rifle/Combat Shotgun. The alt version looks like the Assault Rifle Scope
— Added support for several standalone weapons:
.233 That Gun by Skibadaa
AK2047 by FF7CloudStrife
G3 by Z06Frank
G67 Battle Rifle by Junnari
M14 by FF7CloudStrife and Moniterman
M2216 by FF7CloudStrife and thespaceman0915
R91 by FF7CloudStrife
I DID NOT CREATE THOSE WEAPONS! Credit goes to those authors.
Version 1.4
- — Packed the whole mod in a handy installer. All customization options can be selected through the installer.
— Added a scope for the 10mm pistol, similar to the .44 one.
— Added a scope for the Combat Shotgun
— Added a scope for the Railway Rifle.
Both straight donations and premium membership donations accepted
In Short
This mod either adds new scopes or replaces the short scopes, depending on your choice.
This applies for pretty much all of the vanilla weapons that can be equiped with scopes.
Includes 2.5x, 4x, and 8x scopes, both normal and recon variants.
The 4x and 8x scope variants are affected by the sniper perk, the 2.5x scopes are NOT.
Features
— Customizable reticles
— Optional forced first person perspective when aiming
— Optional blur effect when aiming
— Hold-Breath feature
— Customizable aiming sway intensity
— Possibility to customize the default reticles (See Articles section)
— Addon-support for many existing weapon mods (See Add-on section below)
For a manual installation guide, see the articles section
UPDATE 2.4.0
— Added an optional Power Armor fix. This fixes the issues some 8x Combat Scopes have when using the X-01 Right Arm or the Tesla Right Arm. Works by modifying first person meshes of said Power Armor items.
— Included Dynamic Sway as suggest by iCake. Crouching, the Sniper Perk, Stability Armor/Weapon mods now reduce the amount of sway. Tweakable if necessary. See description for details.
— Consisteny pass. Some scopes got the benefit from the Sniper Perk while they shouldn’t and vice versa.
— Lever Action Combat Scopes have been redone.
— Optional Recon Ripple Effect Remover. Removes the distortion effect when using Recon Scopes.
— Added support for the Creation Club Manwell Rifle and Carbine
— Fixed the incorrect, double hold breath prompt when using a vanilla, overlay scope.
— Fixed an issue where certain sights would not have the correct sway applied to them.
UPDATE: 2.3.6
— Fixed the Deliverer scopes becoming opaque when firing too fast
— Forced patch to fix the broken ‘crippled arms animation’ for the Service Rifle by DeadPool to be installed always
— Added a patch to fix the broken ‘crippled arms animation’ for the M2 Flamethrower, as the author of that mod hasn’t included this fix in his mod yet.
UPDATE: 2.3.5
— More fixes and updates to the Hold Breath Feature
— Attempt 2 at preventing it from staying after stopping with aiming
— Activating the hold breath trigger while not aiming will now delete it, allowing for users to clean it up.
— Fixed the CC Zetan Arsenal scopes not working correctly and appearing opague
— Fixed a vanilla issue: the pipe revoler with a pistol grip had broken «arms are crippled» animations. This is now fixed, which means the weapon functions normally when using STS
— Updated the add-on for the Hand Made Antimateriel Rifle by Shoeburglar. Make sure the HMAR is updated as well.
— Added an auto-detect feature to the installer for the weapon add-on patches
(Note 1: works only properly in Vortex and is still buggy: if you enable this option and then disable it again later, it remains enabled. Restart the installer to fix this)
(Note 2: In NMM, it is enabled and cannot be disabled, again, due to a «bug» in NMM)
(Note 3: If you hate this behavior in NMM, there is a non-auto detect version available for download)
UPDATE: 2.3.4
— Changed the way the mod handles the ‘Hold Breath’ activator. It deletes and respawns it now instead of hiding it. Should fix issues with the activator randomly disappearing during a playthrough.
— Fixed an invalid reference in the TakeCover path
— Changed the way the installer handles a patch for the Service Rifle
— Fixed the installer installing pack 6 instead of pack 5 and vice versa.
HOTFIX 2.3.3
— Fixed broken animations on the Caravan Shotgun if installed
— Fixed a rare issue where the Hold Breath Activator would disappear
— Fixed the RU556 scopes being horrible misaligned due to a copy error
— Included the ‘Fix First Person to Third Person reload bug patch’ by default
— Should have fixed NMM download issues
HOTFIX 2.3.2
— Fixed an issue with the FOMOD installer not properly installing an animation patch for the F4NV Service Rifle
NOTE: Expect some issues due to the size of the update
HOTFIX 2.3.1
— Fixed some issues with the FOMOD installer not properly installing meshes or ESP’s
NOTE: Expect some issues due to the size of the update
UPDATE: 2.3.0
— Added Hold Breath Feature
— Added configurable sway. Sway while aiming can now be configured.
— Reworked script logic
— Recentered ALL scopes due to animation/logic changes with the hold breath feature
— Added three new reticles and a new dot:
— Reticle: DR4, Small
— Reticle: Rangefinder
— Reticle: Rangefinder Triple, Small
— Dot: Cross, Rangefinder
— Changed the thin chrevron to a small chevron
— Added
17 new addon patches
Fixes:
— Fixed the Lk-05 2.5x scope not being centered
— Fixed the R91AR Recon Scopes not being centered
— Fixed a black reticle issue with Vektor 2.5x Combat Scope
— Fixed the workbench icon for the chevron dot
UPDATE: 2.2.3
— Fixed an issue with the replacer version of the Smaller Institute Weapons Patch
UPDATE: 2.2.2
— Fixed an issue with a debug notification appearing when it shouldn’t
— Fixed the issue where entering a vertibird would break the auto-toggle perspective option.
NOTE: Requires to disable, then re-enable this feature.
UPDATE: 2.2
— Added the RobCo Recon Scope patch
UPDATE: 2.1.1
— Fixed an issue with the 4x Mosin Nagant Scope
— Fixed an issue with the Creation Club Prototype Gauss Rifle in combination with the prepacked files
— Fixed an issue with papyrus log spam*
— Fixed some issues with the Lee Enfields 8x scope, and combining scopes with the silenced barrel
* NOTE: Update the mod, then download Fallrim Tools to edit your save. In the «Scripts» and «Script Instances» section, remove any reference to «CombatScopeFixPowerArmor» and «CombatScopesForceFirstPerson». This should solve the papyrus spamming
UPDATE: 2.1.0
— Fixed an issue involving character behavior (not being able to rotate head and such)
— Fixed a misaligned scope for the R91 Assault Rifle
— Properly fixed an issue with regard to certain reticle customizations not working as intended.
— Added a couple of animation patches
— Added an option to remove (most) of the lens reflection when aiming
— Added an addon for the Lee Enfield by asXas
HOTFIX: 2.0.2
— Fixed the non-dlc Main ESP’s. No longer requires both DLC’s
— Fixed the Far Harbor ESP’s. No longer requires Nuka World
— Update the Reticle Customization to work with mods using «not-properly-constructed» material swaps.
— Updated some scope models a little bit to have a clearer view (Combat Rifle/Machine Gun)
UPDATE: 2.0.1
— Fixed an issue where using the Hunting Scope Recon Combat Scope (8x) would result in the player being unable to fire for the remainder of the session
— Fixed an issue where certain armor pieces would clip when aiming with certain 8x scopes
— Fixed an issue where the prepacked archive files were incorrectly named
— Fixed an issue with the Service Rifle scope reticles not being customizable
— Fixed some typos in the installer
— Slightly adjusted the Hunting Rifle scopes to make the sway more centered
UPDATE: 2.0
Complete redo of the mod. Techinical side of how scopes work has been changed.
Allows more scope shapes.
This initial version will probably contain some small errors.
A general outline of the changes in this update:
— More consistent crafting recipes/perk requirements
— All weapons now have 2.5x, 4x and 8x (Recon) Scopes
— Replacer version now replaces the short scope (4x) and medium scope (8x)
— Reticle textures have been redone
— Framework merged by default into the main ESP
— Dropped some addons that were no longer available on NexusMods
— Added a patch for Smaller Institute Weapons
— Added some additional addon patches
— Changed the holotape-giver-quest, should now work fine 😀
This mod aims to bring see through style scopes like you are used to from games like Call of Duty to Fallout.
This means that the there is no fade or scope overlay when using these scopes. The mod calls these Combat Scopes.
The scopes are available for most vanilla weapons. You can pick from 2.5x, 4x or 8x zoom.
Recon Scope variants are also available, with the same zoom options.
The 4x and 8x scope variants are affected by the sniper perk, the 2.5x scopes are NOT.
All the reticles for these scopes can be customized in-game.
The Scopes should spawn on NPC’s as well, and can be crafted on the weapons workbench.
The mod comes in two versions, ADD or REPLACE. The add version just adds the scopes to the game, and that’s it.
The replacer version REPLACES the Short and Medium scopes with 4x and 8x Combat Scopes respectively.
Furthermore, the Short Recon Scope is replaced with a 4x Recon Combat Scope, and the Long Recon Scope is replaced with an 8x Recon Combat Scope.
The 2.5x Combat Scope do not replace any existing scope, they just get added to the workbench.
The mod also comes with a settings holotape. You should get it automacally.
If you somehow lost the tape, or did not receive it, no worries. You can craft it at a Chemistry Station under the aid section.
With this settings tape you can do the following:
— Enable or disable Forced First Person Perspective when aiming
This forces your perspective into first person whenever you are in third person and try to aim while using a Combat Scope.
After you stop aiming, the perspective is restored to third person, if you previously were in third person.
— Toggle whether the Forced First Person Perspective works just for Combat Scopes or always
— Enable a blur effect when aiming using a Combat Scope
— Set the strength of the blur effect
— Enable/Disable the hold breath feature for specific types of sights
— Configure the intensity and speed of the wobble effect while aiming
Since version 2.4.0, Dynamic Sway was introducte. The following factors contribute to reducing the amount of sway:
Crouching — 30% reduction
Sniper Perk — 15% reduction
Sharpshooter’s Grip — 10% reduction
Markman’s Stock — 15% reduction
Stabilized Armor — 10% per piece
All bonuses are additive. So if you have the Sniper Perk, a Sharpshooter Stock and you are crouching, then sway is reduced by 15% + 15% + 30% = 60%
NOTE: These exact values can be tweaked by the user. See the «In-Game Options» section for details.
Easiest way is to use Nexus Mod Manager.
During the installation process, pick whether you want the ADD or REPLACE version of the mod, which DLC’s you have, and if you want to install add-ons
ONLY INSTALL ADDON-PATCHES FOR WEAPONS YOU ACTUALLY HAVE!
For a manual installation guide, see the articles section
It is recommended to do the following:
— Disable all the See Through Scopes related ESP’s, load your game.
— If enabled, disabled the blur and forced first person effects.
— Save your game.
— Exit the game
— Update the mod
— Re-enable all the See Through Scopes related ESP’s
This will cause all your scopes to disappear from your weapons.
It is possible to just update the mod without going through the hassle of disabling the mod first, though this might cause issues.
NOTE: It is most likely that all the scopes on add-on weapons will disappear, due to those ESP’s being completely redone
In game, you should have the See Through Scopes Settings Holotape in your inventory. Using this holotape, you can tweak the following behavior:
— Enable / Disable a blur effect when using Combat Scopes (applies to the scopes the Hold Breath feature is set to)
— Enable / Disable the Hold Breath feature, or tweak to which sights it should apply (Combat Scopes 4x and up / All Combat Scopes / All Sights)
— Enable / Disable a Forced First Person Perspective when aiming while using a Combat Scope
— Adjust the intensity and speed of the (optional) wobble effect applied when the Hold Breath feature is enabled
Using the console, you can customize the some settings even more. The general flow is as follows:
— Pick one of the settings you would like to tweak:
SeeThroughScopesBlurStrength — Blur Strength — Example Values: 0 (0%), 1.0 (100%) 4.0 (400%)
SeeThroughScopesWobbleStrength — Wobble Strength — Example Values: 0 (0%) 0.3 (50% of default) 0.6 (Default) 1.2 (200% of default)
SeeThroughScopesWobbleSpeed — Wobble Speed — Example Values: 0 (0%) 0.5 (50%) 1.0 (100%)
SeeThroughScopesCrouchSwayReduction — Crouch Sway Reduction — Example Values: 0 (0%) 0.3 (Default, 30%), 0.6 (60%)
SeeThroughScopesSniperSwayReduction — Sniper Perk Sway Reduction — Example Values: 0 (0%) 0.15 (Default, 15%) 0.3 (30%)
SeeThroughScopesGripPistolSwayReduction — Sharpshooter Grip Reduction — Example Values: 0 (0%) 0.10 (Default, 10%) 0.3 (30%)
SeeThroughScopesArmorSwayReduction — Stabilized Armor Reduction *- Example Values: 0 (0%) 0.05 (Default, 10%) 0.15 (30%)
SeeThroughScopesGripRifleSwayReduction — Sharpshooter Stock Reduction — Example Values: 0 (0%) 0.10 (Default, 10%) 0.3 (30%)
*Due to how this is implemented, each single armor piece counts as two. To achieve reduction of 10% per piece, set this value to 0.05
Now, enter the following into the console:
set to
For example, if I want to set the Crouch Sway Reduction to 55%, I would enter:
set SeeThroughScopesCrouchSwayReduction to 0.55
Repeat this process for every setting you want to customize
. IMPORTANT. You’re not done yet!
Open the See Through Scopes Settings Holotape, and pick the option «Load Custom Settings»
This will update the mod to use the values you just entered.
If you want to reset all these settings to their default, pick the option below it, «Reset to Default»
PROBLEM: Duplicate scopes are showing up in the crafting menu, are not mounted properly and are off-center
FIX: This is most likely caused by installing an add-on patch for a weapon you have not installed.
Disable this addon and the duplicate scopes should go away
PROBLEM: The Hunting Rifle 8x Scope is unusable when in my X-01 Power Armor (atleast have the right arm equipped)
FIX: There is an option in the installer to patch this issue.
PROBLEM: Combat Scopes affect the fire rate of the Hunting Rifle/.44
FIX: No fix. This has to do with how the scopes works. The ‘negative’ effect is losing just 1 point in your fire rate, which should be acceptable.
PROBLEM: I do not have my ‘See Through Scopes Settings’ holotape
FIX: Go to the Chemistry Station and look under the Misc tab. You should be able to craft it there. If it isn’t there, then the ESP is simply not active.
PROBLEM: Changing the player scale makes the reticles become off-center
FIX: Dont change your player scale 😛 As far as I am currently aware of, there is nothing much that can be done.
Other than manually tweaking all the offsets. It’s a vanilla problem. For instance, set the player scale to 0.1 and try using any vanilla sight. It will be off center as well.
PROBLEM: Changing the FOV has weird effects on the (8x) scopes
FIX: Make sure your 3rd and 1st person FOV is set to the same value. This can be done using the console like so: «fov 90 90»
Mods that already include Combat Scopes by themselfs:
.233 Pistol by Skibadaa
Alien Assault Rifle by henkspamadres
Desert Eagle by stabcops
Gatling Rifle by henkspamadres
IF-54 by Skibadaa
Jaguar MSX 200 LMG by DOOMBASED
Modular Kalash Assault Rifle by DOOMBASED
Pipe Shotgun by Elgoes
SCAR-LK by Doom
WH-77 by Skibadaa
Credits
First of all: all people who made suggestions to improve this mod. To many to name them all here in the credits.
Without them, you would still be looking through a pipe, and not have the awesome .44 scope on your hunting rifle.
Second, a special thanks to Fliegenaffe for donating a premium membership.
Third, a thanks to the creators of the various tools:
— the NifSkope Team
— the FO4Edit Team
Credit to JesterDoobie and his RATZ mod for allowing me to figure out how to allow for user input while aiming
Credit to Arindel and the Auto Hide Crosshair mod for an easy way to hide the crosshair when aiming
Credit to and aerisarn and the Weapon Jiggle Remover mod for inspiring me to fix the Hold Breath feature using behavior files
Credit to iCake for suggestion the Dynamic Sway system, which adjust the amount of sway based on crouching and other factors.
v1.18 High Quality reticles made by mancika
89f33dc4db52a13c 3235cec9907584d5
e60601e21d1042c2 85666e934ff6f2db
f947d433264fdd90 64452a28ccbf33bb
12050cb2f23c601c 252c5404303b3e0e
6bbd2c70cabeedbb 4664b21c9917a5a6
99786ce92960fb65 ec27cdd360a1e377
766ebf545d137fdd abb9dedf2efabbdb
dd621a879c49d6b7 2ead9f9d6c7baa78
494b74ca61fb3ed8 12c23c146d8cc124
Some models, most likely for add-on weapons, are edited models of said add-on mod. Thus, some ‘custom’ scope models are not my own.
I merely made some very small edits so you would be able to see through them. Therefore, I take NO credit for these models.
If I am using one of your custom models and do not see your name listed below to acknowledge it is yours, please let me know.
Also, if you don’t want me to use your model, please let me know as well.
Видео:Коллиматорный прицел!!! Как выбрать? Как устроен? Достоинства и недостатки?Скачать
Гайд по модификации оружия Fallout 4
Данное руководство поможет игроку Fallout 4 модифицировать любое оружие под свой стиль игры. Процесс модификации может быть весьма затягивающим, поэтому здесь мы постарались отразить все моменты, которые нужно учесть для создания крутой пушки.
В качестве примера для данного руководства был выбран всем знакомый 10-мм пистолет, который главный герой подбирает в качестве первого огнестрела в Убежище 111 вскоре после своего пробуждения из 200-летнего анабиоза. Всё остальное оружие в игре прокачивается абсолютно аналогично, отличия заключаются только в названии деталей и их характеристиках. Некоторые модификации, которых нет у пистолета, показаны на примере карабинов.
Стоит отметить, что поначалу список доступных модификаций крайне мал — ниже вы поймёте почему, из-за этого уделять всё внимание крафту оружия в начале игры не стоит. Местами проще убивать врагов и забирать экипировку у них.
Видео:Красная точка или обычные прицелы?Скачать
Перки
Система крафта оружия Fallout 4 прямо подчинена трём перкам, каждый из которых позволяет модифицировать соответствующее вооружение:
- Перк «Кузнец» необходим чтобы модифицировать орудия ближнего боя. Третий максимальный уровень навыка вы сможете получить только на 29 уровне развития персонажа.
- Перк «Фанатик оружия» нужен для модификации стрелкового оружия. Он имеет 4 уровня, последний из которых открывается только при достижении вашим персонажем 39 уровня развития;
- Перк «Наука!» нужен для создания высокотехнологичных модификаций для всех видов оружия. Ваш интеллект должен быть не менее 6, а последний четвёртый уровень этого перка открывается лишь при достижении 41 уровня;
Так что не надейтесь создать крутую суперпушку, спустя несколько часов после первого выхода из Убежища 111. Некоторые модификации доступны только на высоких уровнях соответствующих перков:
Как видите, я не могу модифицировать меч, так как не имею нужного уровня «Кузнеца». Кстати, этот меч Шема Драуна был найден при поиске всех золотых слитков в Fallout 4: несложный способ получить много крышек.
Поэтому важно забирать оружие с убитых врагов, и снимать с них ещё не доступные вам модификации для установки на свои пушки (как их снимать расскажем ниже). А сам ствол разбирать на запчасти.
Прежде чем у вас появится доступ к модам для вашего арсенала, необходимо совершить ряд действий, а также добыть определённое количество ресурсов для крафтинга.
Видео:ЗАЧЕМ НА ОПТИКЕ КОЛЛИМАТОР ?Скачать
Оружейный верстак
Он необходим для модернизации вашего оружия. Чтобы получить к нему доступ, необходимо завершить квест «Зов Свободы», в ходе которого нужно спасти нескольких людей во главе с Престоном Гарви, которые поселятся в Сэнкчуари-Хиллз. До этого момента вы не можете взаимодействовать с оружейными верстаками. После завершения квеста, напротив вашего бывшего дома в Сэнкчуари-Хиллз станет доступна мастерская для строительства, а также верстаки для брони и оружия. Аналогичное оборудование есть на соседней с поселением стоянке грузовиков «Красная ракета».
Подойдите к оружейному верстаку и выберите кнопку «Использовать». Откроется окно, которое показывает ваш оружейный инвентарь. Это позволит выбрать одну из оружейных единиц для модификации, а также для разбора на запчасти или переименования: все доступные опции приведены внизу экрана. Переименовывать оружие имеет смысл, чтобы не было названий как у меня на картинке ниже с карабином Гаусса (и это ещё не самой длинное имя):
С левой стороны экрана можно увидеть текущие характеристики оружия, а с правой – список доступных модификаций. Звездочкой помечается оружие с легендарными свойствами, вроде увеличенного урона, более быстрого восстановления очков действий и т.п. Его можно получить только забрав с трупов легендарных противников. Стрелковое вооружение неразрывно связано с этими свойствами, а с оружия ближнего боя уникальное свойство можно снять и оно будет доступно в виде модификации в вашем инвентаре.
Видео:ЧТО НЕ ТАК С ЭНЕРГООРУЖИЕМ В FALLOUT 4Скачать
Компоненты
Для создания любой модификаций к оружию необходим набор определённых компонентов. Например, чтобы 10-мм пистолет наносил нормальный урон ему нужно заменить ресивер на усиленный. Это потребует наличия алюминия, болтов, клея, масла и шестерёнок:
Чем лучше мод, тем большее количество нужных компонентов потребуется для его установки. Лучше всего начинать добычу и сбор необходимых материалов с самого начала игры, утилизируя каждый встречный предмет, и продолжать заниматься этим на протяжении всей игры. В определённый момент вы поймёте какие элементы нужно брать всегда, а какие проще купить у торговцев. Вам необходимо скопить солидный запас нужных материалов, в противном случае вы не сможете сделать даже самую незначительную модификацию.
Чем сложнее модификация, тем больше редких компонентов потребуется для неё. Поэтому всегда собирайте следующие составляющие, которые нужны для улучшения пушек: болты, алюминий, золото, свинец, медь, клей, кристаллы, ядерный материал, резину, проводку, оптическое волокно и стекловолокно. Остальные компоненты вроде стали, пружин и шестерёнок и так появятся у вас в ходе игры, если вы уделяете хоть какое-то внимание крафту.
Чтобы облегчить процесс сбора компонентов можно взять перк «Сборщик хлама», который позволяет получать редкие элементы при разборке доспехов и оружия. И обязательно собирайте всё с поверженных роботов и турелей!
Видео:fallout 4 - ТОП 5 АВТОМАТОВСкачать
Слоты модификации
Слоты модификации – это различные модули, которые вы можете заменять на своём оружии. Вот окно слотов на примере нашего 10-мм друга, в котором отображаются установленные на пистолет моды:
Справа вы видите список вариантов модификации стандартного ресивера. Нажмите кнопку «Модифицировать» для просмотра полного списка модов. Модификации увеличивают не только стоимость оружия, но и его вес (за исключением установки облегчённых компонентов).
Ресивер
Ресивер является основой вашего оружия и благодаря доступным в Fallout 4 опциям, его облик может претерпеть кардинальные изменения. Например, можно сменить стандартный ресивер на облегчённую версию, что уменьшит вес и урон.
Разумеется, для любителей убойного оружия это не самый интересный вариант, поэтому можно обратить внимание на усиленный ресивер, который способен вдвое повысить наносимый урон, однако это увеличит массу. Разумеется, для крафтинга усиленного ресивера нужно подготовить ряд нужных ресурсов и соблюсти необходимые условия развития персонажа, указанные на правой стороне экрана.
Ствол
Здесь и без пояснений понятно, о какой детали идёт речь. Модификация ствола влияет на дальность стрельбы и точность оружия. И, как вы могли почувствовать на примере первых нескольких квестов Fallout 4, выдержка дистанции с врагом является ключом к выживанию. Поэтому наш экземпляр оснащён длинным лёгким стволом, улучшившим показатели точности поражения цели, а также игровой стоимости.
В этом руководстве речь не идёт о создании самой крутой пушки на пустошах, поэтому перед добавлением модификации внимательно просмотрите – возможно, в середине списка найдётся именно то улучшение, которое идеально подойдёт для вашего стиля игры в Fallout 4.
Рукоятка
Изменение формы и материала рукояти приводит к изменению точности и массы изделия. Для нашего пистолета была выбрана тактическая рукоятка, как самая функциональная.
Для всего вооружения игры это будет оптимальным выбором.
Магазин
Единственное внешнее изменение — это увеличенный магазин. Выбрав большой быстросъёмный магазин вы получите высокую скорость перезарядки с увеличенным количеством патронов в обойме. Вес оружия тоже увеличится.
Все предыдущие варианты магазинов сочетают в себе части этой модификации. Это правило действует для любого оружия Fallout 4.
Прицел
При модификации прицела пистолета меняется его внешний вид и точность стрельбы. А прицел разведчика помечает цели и отображает их визуально и на радаре внизу экрана.
На длинные стволы можно ещё ставить прицелы различной кратности и прицелы с ночным видением (днём они бесполезны — в них просто ничего не видно).
Дульная насадка
Отсутствие или наличие различных приспособлений на срезе ствола влияет на дальность стрельбы, точность и массу оружия. Так, использование глушителя идеально подходит для скрытного применения, однако при этом серьёзно страдает дальность стрельбы. Можно также установить дульный тормоз или компенсатор, что позволит добиться улучшенных значений меткости. В любом случае, в инвентаре желательно иметь хотя бы одно оружие, экипированное глушителем, так как на пустошах нередко бывают ситуации, когда выгоднее скрытно всех перестрелять, чем атаковать в лоб.
На карабины и дробовики можно ещё установить штык-нож, который увеличивает урон в ближнем бою:
Когда дело касается модификации оружия, стоит провести немало времени, изучая, как эта система работает, и какие интересные модификации можно собрать. Но так как ресурсы для крафтинга приходится добывать самостоятельно, а появление ценных компонентов вообще зависит от вашей удачи, то перед началом крафтинга пушки своей мечты стоит обязательно сохраниться. Любая ошибка – и ваши старания в виде двухчасового поиска редких компонентов превратятся в бесполезный оружейный хлам, занимающий место в вашем инвентаре.
Поэтому важно со всего найденного оружия снимать модификации и оставлять у себя в инвентаре. Это сэкономит много времени на сбор ресурсов и позволит получить пока недоступные вам улучшения.
Видео:FALLOUT 4 - ЛУЧШИЕ МОДЫ #26Скачать
Как снять модификацию с оружия
Просто взять и снять модификацию нельзя, её можно только заменить на другую. Например, чтобы снять глушитель с 10-мм пистолета, у вас в инвентаре должен лежать любой другой мод дульной насадки: нет дульной насадки, компенсатор или дульный тормоз. Ставите модификацию из инвентаря на найденное оружие, а установленная перемещается в ваш инвентарь. На примере карабина Гаусса это выглядит так:
Одна модификация весит 0.5 кг. И её не нужно постоянно носить с собой, достаточно хранить в мастерской и приносить туда найденные стволы для апгрейда. Моды меняются нажатием кнопки «Прикрепить модификацию»:
Как видите всё просто, но придётся заполучить хотя бы самые простые модификации для каждого слота на каждое оружие.
Хорошо прокаченные пушки можно снимать с сильных противников, так что вам придётся начать охоту за рейдерами, наёмниками Стрелков и супермутантами. Особенно за легендарными персонажами, у имени которых стоит звёздочка. Но иногда и из других легендарных обитателей Содружества выпадает что-то стоящее. Например, вот карабин Гаусса от Когтя Смерти и миниган от гуля:
Как видите, с них можно снять достаточное количество модификаций. Разве что радтараканы и летающие насекомые оружие не давали, только элементы брони.
Удачной вам войны! Она никогда не меняется…
💡 Видео
Fallout 4 - ТОП 5 обычных (нелегендарных) Пистолетов, Автоматов, ВинтовокСкачать
FALLOUT 4 - Модификация Оружия / Гайд /Скачать
SHORTDOT ПРИЦЕЛ ИЛИ КОЛЛИМАТОР И МАГНИФЕР ОБЗОР SOTAC RAZOR HD GEN2Скачать
Какой коллиматор выбрать? - Теория и практикаСкачать
Fallout 4 - Лучшие неавтоматические карабиныСкачать
Fallout 4 - Топ 5 пистолетовСкачать
Fallout 4 - лучшее скорострельное тяжёлое оружиеСкачать
ЧТО НЕ ТАК С ТЯЖЕЛЫМ ОРУЖИЕМ В FALLOUT 4Скачать